pátek 1. března 2013

Grad Tivoli

Velmi se omlouvám za několikadenní neaktivitu. Tenhle týden mi už začala škola, takže nebylo moc času na přidávání příspěvků. Nicméně i přesto jsem hodně fotila a dost fotek se mi za těch pár dní nahromadilo, takže během dneška budou minimálně dva příspěvky. :-)

Minulou sobotu jsem si s kamarádkami Janou a Mirkou udělala menší "výlet" po parku Tivoli, který se rozkládá v těsném sousedství Rožné Doliny, kde se nacházejí studentské koleje. Spíše než park mi připomíná les. Velmi často přes něj chodím, když se potřebuji rychle dostat do centra Lublaně - od kolejí k podchodu před parkem mi cesta někdy trvá i za pouhých 5 minut! Tentokrát jsme s holkama prošly i části Tivoli, které vůbec neznám. Došly jsme až na kopec Rožnik (tam jsme objevily Cankarjevův vrch, který byl pojmenován po spisovateli Ivanu Cankarovi) a pak se holky rozhodly najít Grad Tivoli. Nejdřív jsme myslely, že se nám to díky hromadě sněhu, která se tam za poslední dny nahromadila, nepovede. Přišlo nám totiž, že ta správná cesta je zasypaná. Nakonec se to povedlo a já byla velmi překvapená, že budova kolem které takřka denně chodím je Grad Tivoli.:-)


Vevnitř se nachází od roku 1986 Mezinárodní centrum grafického uměni a také skvělá kavárna, kterou jsme s holkama v sobotu navštívily. :-) Já jsem si jako obvykle, když jdu ve Slovinsku do kavárny, dala belo kavo. Je to dost podobné latte, jen se to nepodává ve vysokých sklenicích s tak bohatou mléčnou pěnou. Protože jsem měla chuť na něco dobrého, tak jsem si ze zákusků vybrala tiramisu, které miluji. :-) Nejprve jsem váhala jestli si nevzít raději prekmurskou gibanicu (tradiční slovinský dezert - na blogu o něm napíši víc), ale nakonec jsem zvolila tiramisu. Rozhodně jsem neprohloupila, protože bylo vynikající! :-)




Cena za dezert a kávu nebyl nijak extrémně vysoká, jak jsem si nejdřív díky poloze kavárny myslela. Bela kava stála 1,7€ a tiramisu 3,2€.

Žádné komentáře:

Okomentovat