čtvrtek 22. června 2017

Dr. Orel - první slovinské pohankové pivo

Dr. Orel je trošku jiné pivo než na které jsme asi zvyklí. Jedná se o zcela bezlepkové pohankové pivo a pro lidi s bezlepkovou dietou to ideální. Malý pivovar Dr. Orel vznikl v roce 2015 v Lublani - www.drorel.com/Home. Zatím vyrábí pouze dva druhy - RECEPT a INFUSIJA. První je ležák a obsahuje 3,5% alkoholu, druhý má v sobě alkoholu trošku víc - 4,5% a měl by být o něco víc hořký než ten první. Dr. Orel patří k pivům, které ve Slovinsku nekoupíte v každém supermarketu jako Laško nebo Union. Já jsem si ho koupila ve speciálním pivním obchodě Pivoljub v Lublani. Cena je mnohem vyšší než u známých značek jako je Laško nebo Union. Za jednu třetinkovou lahvičku Infusije jsem platila 2,87 EUR. Chuť je trochu zvláštní. Naprosto netypická. Oproti klasickému pivu má velmi světlou barvu a chuť chmelu je velmi slabá (alespoň se mi tak zdálo). Rozhodně to ale není úplně špatné pivo, úplně vychlazené je moc dobré. Já ráda zkouším a degustuji piva z menších pivovarů. A to jak v ČR, tak samozřejmě i ve Slovinsku. Ale o tom zas příště. :)



Žádné komentáře:

Okomentovat