neděle 15. října 2017

Odprta kuhna

Odprta kuhna je pravidelná slovinská foodstreetová akce, která vznikla v roce 2013 - www.odprtakuhna.si. Koná se pravidelně každý (sluneční) pátek od 10 do 21 (v létě i do 22) v centru Lublaně. Ale Lublaň není jediné slovinské město, kde si můžete pochutnat na dobrotách z Odprte kuhny. Občas se totiž koná i v Celje, Koperu a Nové Gorici. Až letos v srpnu jsme se s přítelem trefili do termínu konání Odprte kuhny v Lublani, takže jsem se snažila nejen ochutnávat dobroty, ale i hodně fotit, abych o tom zde mohla něco hezkého napsat. :) Musím říct, že mi Odprta kuhna hodně připomíná Apetit piknik, i když v mnohem menší verzi. Je to i hlavně tím, že Apetit piknik se koná jen jednou za rok a tohle prakticky každý týden. :)


Takže tady je můj menší report ze srpnové návštěvy Odprte kuhny v Lublani. S přítelem jsme tam šli s tím, že si dáme něco dobrého k obědu. Nejdříve jsme prošli všechny stánky, abychom se podívali co v kterém nabízejí. Bylo tam toho tolik, že jsme vůbec nevěděli, co si vybrat dřív. :) Můj přítel je opravdový gentleman a výběr stánku nechal na mě. :) Nejdřív jsme tedy začali čerstvou limonádou s kapkou alkoholu  (Captain Morgan) od Experiment; no ART (na Instagramu - experiment_slo). Já jsem si vybrala jahody s bazalkou a přítel zázvor. Limonáda bez alkoholu stojí 3,5 EUR, s alkoholem 6 EUR. Bylo to moc dobré a určitě to nebylo naposledy, kdy jsem tento osvěžující nápoj pila. Pak jsme se přesunuli k sympatickému stánku Organic Garden (na Instagramu _organicgarden_), kde měli speciální burgry - červený, žlutý a černý. Červený burger byl vegetariánský s fazolemi a stál 7,5 EUR. Žlutý burger byl rovněž s fazolemi, ale navíc byly houby a stál 8 EUR. Poslední černý burger byl s divokým lososem a stál 8,5 EUR. Právě tento černý burger jsme si oba s přítelem koupili na oběd. Byl vynikající! Skvěle ochucený s výborným lososem uvnitř. :) Nakonec jsme skončili u jednoho stánku se zmrzlinou. Ale nebyla to úplně klasická zmrzlina, jak ji všichni známe. Vybrali jsme si Twister Ice Cream Rolls (na Instagramu twister.ice.cream.rolls). Tam vám přímo před očima připraví čerstvou zmrzlinu na takových velkých namražených sudech, která se podává v kelímku v podobě malých "ruliček". Oba s přítelem jsme si vybrali Bounty, což byla jedna tyčinka Bounty, smetana a čokoládový sirup na ozdobu. Jedna porce stála 4 EUR.


Pokud mám zhodnotit celou mou návštěvu Odprte kuhny v Lublani, tak musím říct, že jsem byla opravdu nadšená! Líbí se mi koncept této foodstreetové akce a doufám, že při příští cestě do Slovinska se na ní zastavím a dám si zase něco dobrého. :)




Odprta kuhna Ljubljana




Odprta kuhna Ljubljana




Odprta kuhna Ljubljana




Stánek Experiment; no ART




Stánek Experiment; no ART




Stánek Organic Garden




Stánek Organic Garden




Můj black burger s divokým lososem





Můj black burger s divokým lososem





Stánek Twister Ice Cream Rolls




Stánek Twister Ice Cream Rolls




Stánek Twister Ice Cream Rolls





Stánek Twister Ice Cream Rolls




Stánek Twister Ice Cream Rolls




Stánek Twister Ice Cream Rolls




Moje zmrzlina Bounty



Žádné komentáře:

Okomentovat