úterý 24. října 2017

Fontana piv Zeleno Zlato Žalec

Dnes se opět vrátím k mému oblíbenému tématu "slovinské pivo". :)  Tentokrát se ovšem chci věnovat velké turistické atrakci, která je v Žalci (ten se nachází nedaleko mého oblíbeného slovinského města Celje).  Mimochodem Žalec je partnerské město českého Žatce. Žalec je známý především svým pěstováním chmele a výrobou piva (nachází se zde např. muzeum chmele). A teď k té velké turistické atrakci. Jedná se o pivní fontánu, která se jmenuje ve slovinštině Fontana piv Zeleno Zlato a funguje od září 2016. Dle mého názoru to byl naprosto geniální nápad. Fontána obsahuje šest píp a z každé teče jiné slovinské pivo. Ale Laško ani Union zde nečekejte. Všechna piva pocházejí ze slovinských minipivovarů a jsou skutečně různorodá (ochutnala jsem zde např. zelené pivo). Nabídka v pivní fontáně není trvalá, jednou za čas se piva obměňují a tím je zajímavá i pro lidi, kteří zde u jednou byli. Já jsem u Fontány byla zatím dvakrát, ale degustovala jsem jen jednou. Určitě se sem chci min. jednou vrátit, protože se mi provedení celé pivní fontány moc líbí. Jsem tak trochu pivař-degustátor, tak tohle je opravdu něco pro mě. :)

A kolik to vlastně stojí? Jeden degustační minipůlitřík s nalepeným čipem (ten pozná, jestli už máte všechny vzorky vybrány a víc než kolik si zaplatíte vám nevydá. :)) stojí 8 EUR. V ceně je celkem 6 degustačních vzorků (6x 1 dl). Po degustaci vám půllitřík zůstane na památku, což může být pro mnohé pěkný suvenýr. Takový totiž jinde nekoupíte. :)

Celkově návštěvu pivní fontány v Žalci všem vřele doporučuji! Je to úžasný zážitek při kterém budete mít možnost ochutnat pivo ze slovinských minipivovarů. :)




Fontana piv Zeleno Zlato Žalec




Detail pivní fontány




Detail pivní fontány




Tahle se čepuje pivo v pivní fontáně :)




 Po degustaci je možný relax :)




Stánek s prodejem půllitříků na degustaci piv




Ceník




Jedna ze šesti píp




Jedna ze šesti píp



Žádné komentáře:

Okomentovat