úterý 26. února 2019

Recept - Pohorska omleta

Po delší době je čas na nějaký zajímavý recept. :-) Vybrala jsem si Pohorskou omletu, která mě okouzlila velmi jednoduchou přípravou. Pohorskou omletu v roce 1950 vymyslel a poprvé upekl Vilijem Račič z Železničarského domu v Pohorje (horský masiv v blízkosti Mariboru). Původní recept se skládá z těchto ingrediencí - 3 vejce, 3 lžíce mouky, 3 lžíce cukru, brusinkový džem (s celými brusinkami), sladká smetana (šlehačka), moučkový cukr a ovoce, které roste pod Pohorjem (na ozdobu). Nicméně existuje mnoho variací a jednu z nich jsem minulý víkend upekla pro svojí mamku, abych jí udělala radost. :-) Vybrala jsem si recept z Anina kuhinja, který se od toho původního odlišuje tím, že se nepoužije sladká smetana (šlehačka) ale zakysaná smetana, který z toho dělá svěží a velmi chutný dezert. :-) Určitě budu chtít zkusit upéct Pohorskou omletu také dle původního receptu. :-)


POHORSKA OMLETA (verze slovinské kuchařky Anina kuhinja)

3 vejce
3 lžíce třtinového (obyčejného krystalového) cukru
3 lžíce mouky (použila jsem hladkou, ale příště zkusím raději polohrubou)
1 vanilkový lusk nebo sáček vanilkového cukru
špetka soli
2-3 lžíce zakysané smetany
2-3 švestkové marmelády (švestková povidla) - může být ale i marmeláda z meruněk, jahod, višní atd.
moučkový cukr na posypání


1. Nejprve rozdělíme vejce na bílky a žloutky. Z bílků vyšleháme sníh. Žloutky rozmixujeme s cukrem a semínky z vanilkového lusku nebo vanilkovým cukrem.

2. Do žloutků přidáme mouku, špetku soli a pomalu vmícháme našlehané bílky. Tuto směs nalijeme do pečící nádoby (nejlépe na dort) na pečící papír a pečeme cca. 12 minut.

3. Upečenou omletu pomažeme zakysanou smetanou a džemem (já jsem vybrala višňový) a ohneme.

4. Již hotovou Pohorskou omletu poprášíme moučkovým cukrem a ihned podáváme.


Dobrou chuť! :-)



 
 Pohorska omleta se zakysanou smetanou a višňovým džemem :-)



Detail Pohorske omlety se zakysanou smetanou a višňovým džemem :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat