středa 10. ledna 2018

Medenka



Po delší odmlce jsem si pro vás připravila článek o podle mě skvělé novince na regálech vybraných slovinských supermarketů. Tato novinka se jmenuje Medenka (https://www.medenka.eu/en/welcome/) a jak již název napovídá, jedná se o výrobek ze slovinského medu. Jelikož miluji med a nejlepší sobotní snídaně pro mě je čerstvý chléb s máslem, medem a k tomu horké kakao, tak jsem se nemohla dočkat až Medenku ochutnám. Takže ještě než se pustím do psaní samotné recenze, nesmím opomenout na několik základních informací o tomto produktu. Za vznikem Medenky stojí tři mladí Slovinci, kteří vymysleli naprosto geniální nápad jak přimět děti ke zdravému mlsání (slovinsky sladkanje), protože tento výrobek neobsahuje jiný cukr než ten přírodní z medu. Nesmím opomenout ani fakt, že včelařství a výroba medu má ve Slovinsku opravdu dlouhou tradici. Tento nápaditý projekt byl podpořen ze strany podnikatelského akcelerátoru SISTART (https://sistart.eu/sistart.php) a rovněž byl jedním z vítězů zajímavé akce na podporu nových slovinských výrobků Štartaj Slovenija (https://www.spar.si/sl_SI/aktualno/Startaj_Slovenija.html), která vznikla pod hlavičkou firmy SPAR.si (mimochodem supermarkety Spar a Interspar jsou moje nejoblíbenější obchody ve Slovinsku).

Medenka je vlastně taková malá průhledná tyčinka naplněná medovou směsí. Celkem si můžeme koupit pět příchutí - dvě tradiční: přírodní (pouze květový), skořicová a tři moderní: jahodová, citrónová a pomerančová. Ochucené Medenky obsahují shodně 97% medu a v těch ovocných se nachází lyofilizované (mrazem sušené) ovoce. Takže žádná chemie. :)  A teď to nejdůležitější - jedna Medenka stojí 0,99 EUR. Zatím jsem sice ochutnala pouze citrónovou a přírodní, ale musím říct, že jsem z tohoto produktu naprosto nadšená. Na mou degustaci čekají ještě jahodová se skořicovou a do nich se pustím již brzy. Můj přítel mi totiž chtěl udělat radost a Medenek mi nakoupil hodně (téměř všechny příchutě krom pomerančové), abych mohla zdravě mlsat. :) Jinak musím dát opravdu velký palec nahoru těm, kteří Medenku vymysleli, protože tohle opravdu na slovinském trhu chybělo a budu velice ráda, když se začne vyvážet i do ČR. :)




Medenky, které čekají na to až si na nich pochutnám :)



Detail přírodní Medenky




Žádné komentáře:

Okomentovat