neděle 19. listopadu 2017

Ljubljanske mlekarne - mléčné výrobky z Lublaně

Dnes jsem si připravila krátký příspěvek věnovaný mléčným výrobkům, které se vyrábějí přímo v hlavním slovinském městě Lublani. Ljubljanske mlekarne jsou ve Slovinsku velmi známé. Jejich široké spektrum výrobků (od mléka, sýrů, různý druhů jogurtů, sýrových pomazánek po zmrzlinu) lze koupit v každém slovinském supermarketu. Ljubljanske mlekarne byly založeny v roce 1956. Jako malou zajímavost lze uvést, že v roce 1958 zde začaly vyrábět zmrzlinu na dřevěném dřívku jako první v celé tehdejší Jugoslávii. Výrobky Ljubljanských mlekaren nejsou příliš drahé, řekla bych, že cena většiny se přílíš neliší od ČR. Když jsem začala do Slovinska pravidelně jezdit, tak jsem si všimla drobné zajímavosti u jogurtů MU, které vyrábí právě Ljubljanske mlekarne. V ČR jsem vždy byla zvyklá na jogurty s 0,1% tuku, ale tady takové jogurty nemají. Sice jsou některé z nich označeny jako lahki (lehký), ale obsah tuku je 1,3%. Normální MU jogurt obsahuje 3,2 % tuku.


Celkově musím říct, že mi výrobky Ljubljanských mlekaren moc chutnají. :) Výborná je zejména jejich zmrzlina s velkou tradicí Planica (vanilková, jahodová a čokoládová v jednom). Tu všem vřele doporučuji, protože zmenšená verze na dřevěném dřívku je přelitá mléčnou čokoládou Gorenjka. :)




Můj oblíbený MU jogurt - borůvkový



MU Extra - švestkový muffin



MU Vita - jogurtový nápoj se sníženým obsahem cukru - ananas a kokos


Žádné komentáře:

Okomentovat