sobota 23. února 2013

Recept - kremna rezina

Včera mě poprosila spolužačka z Pardubic, jestli bych nemohla zjistit recept na ten dezert, který jsem měla ve středu v Cantině Mexicana. Tak jsem googlila, ale nic jsem nemohla najít. Tak jsem se zkusila podívat v jednom supermarketu, jestli to náhodou neprodavají. Samozřejmě ho tam měli a zjistila jsem tak, že tenhle dezert se ve slovinštině jmenuje kremna rezina. Na Wikipedii jsem si pak přečetla, že poprvé jej měl udělal jistý István Lukačevič v roce 1953 na Bledu v hotelu Park. Kremna rezina by také mohla pocházet z cukrárny Lenček v Domžalech, kde se vyrábí od roku 1938 podle receptu cukrářského mistra Janeze Lenčka staršího.

Zde je recept, který jsem objevila na stránce okusno.je:

Kremna rezina (pro 4 osoby)




- 1 l mléka
- 2 vanilkové pudinky
- 4 vejce
- 1 sáček vanilkového cukru
- 22 dkg cukru
- 2 lžíce mouky
- 0,5 l sladké smetany
- 2 sáčky kremfixu
- 1 plát listového těsta

Postup:

1. Dejte vařit 0,7 l mléka. Zbytek mléka, žloutky, polovinu kelímku od jogurtu cukru, vanilkový cukr, pudink a mouku smíchejte a vlijte do vroucího mléka. Míchejte 10 minut.

2. Odložte do chladu. Bílky a polovinu kelímku od jogurtu cukru dejte dohromady a udělejte sníh. Na konci dáte sníh do uvařené směsi a dobře promícháte. Následně vše vlijete do zapékací mísy.

3. Přes noc nechte mísu na chladném místě, aby směs dobře ztuhla. Nahoru se pak dá krém ze sladké smetany a plát listového těsta, který se popráší moučkovým cukrem.

Tenhle recept mě velmi zaujal a plánuji ho doma po příjezdu ze Slovinska vyzkoušet. Každopádně není úplně dokonalý, protože se v něm třeba nezmiňuje, že plát listového těsta musí být již upečený a informace o krému ze sladké smetany se nachází jen v poslední části postupu, ale nikde není vysvětleno jak se má udělat... Jinak se omlouvám za jakékoliv nesrovnalosti v receptu, přeložila jsem ho ze slovinštiny přesně tak jak byl publikován na okusno.je.

Každopádně tenhle dezert je ve Slovinsku zjevně velmi populární, protože jsem si všimla, že se hodně prodává v supermarketech, mají ho v restauracích a dokonce si můžete koupit v obchodě v prášku krém, který se do něj dává. :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat