neděle 8. dubna 2018

Crazy Duck Brewery - nejvýše položený pivovar ve Slovinsku

Po delší době se v tomto příspěvku vrátím k mé oblíbené činnosti - degustaci piva z mini a mikropivovarů. :-) Tentokrát jsem si vybrala poměrně mladý minipivovar (možná by se zde hodilo použít výraz mikropivovar) Crazy Duck, který se nachazí v občině Žiri (přesně Breznica pri Žireh), což je blízko větší města Idrija. Tento pivovar funguje teprve od nedávna, přesně od roku 2016. Název Crazy Duck vznikl dle přezdívky jednoho ze zakladatelů Anže Račiče - "Raca" (slovinsky kachna). V jejich nabídce v současné době najdeme 5 základních různých druhů piv - Crazy duck - 1 HOUR CRAZY IPA, Thirsty duck - PALE ALE, Ugly duckling - OATMEAL STOUT, Mighty duck - RUBY ALE, Roasted duck - SMOKED ALE. Před Vánocemi se prodával kořeněný speciál Christmas / Božično ale pivo. Dalším speciálem je pak Scottish 60 schilling / lahko ale pivo (ten obsahuje pouze 3,3% alkoholu). Přímo v pivovaru můžeme ochutnat točené belgické pšeničné pivo - Belgijski wit bier / pšenično pivo. A nesmím zapomenout dodat, že se mi moc líbí také design etiket, které jsou velmi jednoduché jen s malou jednobarevnou kachničkou. A pár perliček z pivovaru Crazy Duck - jedná se nejvýše položený pivovar ve Slovinsku (750 m n. m.), pivo zraje přímo ve sklenicích a měsíčně se vyprodukuje cca. 7000 l piva ... :-)


Já jsem ochutnala Crazy duck 1 - HOUR CRAZY IPA, které má zelenou etiketu s černou kachničkou. Jelikož se jedná o IPA, tak je to pivo velmi hořké s ovocnými tóny. Moc mi chutnalo a trochu teď lituji, že jsem si při poslední návštěvě Slovinska nekoupila z tohoto minipivovaru ještě nějaké jiné pivo. Tak to v červnu určitě napravím. ;-) Opravdu palec nahoru majitelům Crazy Duck Brewery, tohle je přesně to, co mám ráda. :-) Ještě dodám menší info o degustovaném pivu - obsah alkoholu: 6,8%, cena: cca. 2,3 EUR. Velmi sympatické je, že piva z Crazy Duck Brewery seženete i na prodejnách slovinského Instersparu. :-)



 Crazy duck - 1 HOUR CRAZY IPA




Žádné komentáře:

Okomentovat