středa 26. července 2017

Anina kuhinja

Dneska jsem se rozhodla, že na chvíli opustím svět slovinských pivovarů a tento článek věnuji jedné úspěšné mladé slovinské food blogerce a kuchařce Aně Žontar Kristanc, která je zhruba v mém věku (cca. 26-27 let). Ana je ve Slovinsku velmi populární. Vydala už několik zajímavých kuchařek a je hodně aktivní na Facebooku, Instagramu a ještě má vlastní blog Anina kuhinja - www.aninakuhinja.si. Já jsem se k ní a jejím receptům dostala před časem úplně náhodou přes někoho z mých slovinských přátel na Facebooku. Ráda čtu její blog a uvažuji, že si pořídím jednu z jejích kuchařek, protože má velmi zajímavé recepty. Kromě receptů a vaření Ana píše také o své rodině - manželovi a dvou malých synech - tříletém Timonovi a ročním Liamovi. Hezky si díky ní procvičuji slovinštinu za což jí patří velký dík. :)


A protože tu dlouho nebyl žádný recept, tak sem přidám jeden snadný na karamel od Any. :)

KARAMEL - ANA ŽONTAR KRISTANC (ANINA KUHINJA)

cukr (bílý, třtinový…)
troška soli


Postup:
1. Nasypeme cukr do misky a zkontrolujeme, jestli v něm nejsou hrudky (těch se zbavíme důkladným promícháním).
2. Cukr přesypeme do hrnce a přidáme trochu soli
3. Vaříme, dokud se cukr úplně nerozpustí (karamel se nesmí spálit!)
4. Hotový karamel nalijeme na pečící papír a necháme ztuhnout
5. Ztuhlou směs nalámeme na menší kousky a můžeme mlsat :)


Já už zkoušela vyrobit karamel mockrát. Není to moc složité, ale ještě nikdy mě nenapadlo přidat do cukru trošku soli. Sůl karamelu dává úplně jinou chuť a musím říct, že takhle mi moc chutná. S výrobou karamelu mám i jednu nepříjemnou vzpomínku. V roce 2011 těsně před mým prvním semestrem v Lublani jsem si chtěla udělat trochu karamelu a při přelévání horké směsi z hrnce se mi nešťastně povedlo si nalít si to na ukazováček levé ruky. Bylo to sice jen pár kapek, ale dodneška mám na bříšku prstu jizvu, i když teď už není tak viditelná. A od té doby jsem v kuchyni mnohem víc opatrná.



Směs cukru a soli



 Tuhnoucí karamel



Rozlámaný ztuhlý karamel připravený ke konzumaci :)

Žádné komentáře:

Okomentovat