úterý 3. prosince 2019

Medex - slovinská firma produkující nejen med

Od mého posledního příspěvku uběhla již dlouhá doba. Tento rok je pro mě extrémně špatný, tak jsem na čas dala svůj blog "k ledu". :-( Teď už je snad vše špatné již za mnou, takže jsem se rozhodla napsat nový krátký příspěvek, který se bude věnovat slovinskému medu (a nejen jemu). :-)


Ve Slovinsku je med velmi populární a Slovinci ho rádi konzumují. :-) Dokonce zde existuje velmi sympatický projekt s názvem "Tradiční slovinská snídaně" (Tradicionalni slovenski zajtrk), kde hlavní roli hraje právě výrobek pilných slovinských včeliček. O něm tady bude brzy celý článek. :-) Asi nejznámnější firma, která ve Slovinsku prodává med a výrobky z něj, se jmenuje Medex. Byla založena již v roce 1954, takže má velkou tradici. Prakticky v každém slovinském supermarketu můžeme na něco od Medexu narazit. V Lublani existuje také speciální malý obchod, kde se prodávají pouze výrobky této firmy. Já mám med moc ráda, tak jsem si párkrát nějaký jejich výrobek zakoupila. Při příští návštěvě Slovinska bych si ráda od Medexu koupila některý z medů, které mají v nabídce.  :-) Součástí jejich nabídky jsou také potravinové doplňky; kosmetika obsahující mateří kašičku, propolis či včelí vosk; vybrané potraviny v biokvalitě (např. bio gumoví medvídci) nebo obsahující med; a mnoho dalšího. :-) Osobně mě nejvíc zaujala nabídka proteinových tyčinek s vysokým obsahem bílkovin. Ochutnala jsem tyčinku s pomerančem, medem a čokoládou obsahující 36 % bílkovin. Dala jsem si jí letos v červnu po odběhnutí 5 km závodu na RunTour v Ostravě a moc mi chutnala. :-) Stála něco málo přes 1,50 EUR, což je cena za kterou se běžně dají koupit proteinové tyčinky v ČR. Všem kteří mají rádi med vřele doporučuji! :-)


Bílkovinová tyčinka s pomerančem, medem a čokoládou (dnes mají tyto tyčinky jiný obal i název)



Žádné komentáře:

Okomentovat