sobota 21. června 2014

Slovinský ostrůvek na Apetit pikniku

Dneska jsem si s mamkou a starší sestrou udělala tradiční "dámskou jízdu", kterou se každoročně snažíme uskutečňovat při Apetit pikniku, který se koná v Praze. Letos byl již 4. ročník (loni jsem se bohužel nemohla zúčastnit, protože jsem byla ve Slovinsku) a parádně jsme si to užily. Všude tolik dobrot, že jsme ani jedna z nás nevěděla, co si vybrat - mimochodem narozeninový dort Apetitu byl famózní. ;-) Musím říct, že jsem s nadšením uvítala stánek, kde se prodávaly slovinské speciality. Tajně jsem doufala ve štrulji - moje nejoblíbenější slovinské jídlo. Tak jsem natěšeně šla vyzkoumat, copak tam dobrého prodávají. Štruklji neměli (asi si je budu muset uvařit sama :-D), ale měli burek, který mám také moc ráda. Burek sice není přímo slovinské jídlo (pochází z Balkánu), ale v Lublani (a nejen tam) se dá koupit na každém rohu. Je to takový zatočený hranatý šnek z těsta, které trochu připomíná listové těsto a je plněné různými náplněmi - třeba sýrovou. Mě už dlouho láká v Lublani speciální burek s kraňskou klobásou a zelím, ale ještě jsem ho nestihla ochutnat, tak snad se mi to poštěstí až se tam zase dostanu. :-) Ve slovinském stánku měli na výběr dvě náplně - sýrovou a bramborovou s pršutem. Váhala jsem, kterou si vezmu, ale vzhledem k tomu, že sýrovou znám, rozhodla jsem se pro druhou variantu. Měla jsem šťastnou ruku, protože tenhle burek byl naprosto fantastický! Stál 100,-, ale musím říct, že jsem nelitovala ani jediné koruny do něj investované. :-) Krom burků, měli u stánku také slovinské víno, sůl z Piranu (miluji čokoládu s touto solí), sýry, pršut... A také obsluha byla velmi milá, tak jsem se ráda pochlubila, že jsem bývalá studentka slovinštiny, která miluje všechno, co má nějakou spojitost se Slovinskem. :-) Byla bych ráda, kdybych tenhle stánek v Praze na nějakém z farmářských trhů potkávala častěji, protože slovinské dobroty si vždycky ráda dám. ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat