pátek 13. června 2014

Menza Rožna Dolina - návštěva po roce

Do menzy jsem ve Slovinsku chodila velmi ráda. Hlavní důvod byl jednoznačný - prostě mi tam chutnalo. Vždycky jsem odcházela spokojená, jen jednou jedinkrát mi tam nechutnal špenát, který k jídlu přidali. Rozdíl mezi menzou, kterou máme v Pardubicích a tou, která se nachází v Lublani na Rožné je značně markantní. Docela ráda používám (i když to je velmi nadnesené) příkladu Ferrari a Trabantu či restaurace v Grandhotelu Pupp a levné nádražní restaurace. Nevím, jak je menza na Rožné financována, ale fascinuje mě, že tam bez problémů fungují věci, které nejsou nijak extrémně finančně náročné, ale v pardubické menze je prostě nenajdeme. Hlavně tím myslím vodu zdarma...

Vzhledem k tomu, že jsem v Lublani strávila loni poměrně dost času, udělala jsem několik fotografií svých obědů či večeří v menze na Rožné a v tomto příspěvku se s nimi pochlubím. :-)



 Tohle tuším, že byly nějaké lasagne či něco na ten způsob. Polévku jsem tradičně zvolila hovězí vývar (měla jsem jí v menze nejčastější). Místo ovoce jsem si vzala čokoládový pudink.





Další z výborných obědů na Rožné - balkánská specialita pleskavica - je to fakt výborný, možná sem časem hodím recept :-),  tentokrát jsem si vzala i dva kousky chleba - pokud jste si brali normální jídlo - mohli jste si vzít dva kousky, pokud pizzu, tak jeden - aspoň si to tak nějak pamatuju. :-)





A konečně to nejlepší. :-) Pizza z menzy na Rožné je asi ta nejlepší pizza, kterou jsem kdy jedla. Je prostě the best. Já jsem si nejvíc oblíbila druh s názvem "Čtyři sýry" - krom čtyř sýrů se na vrch dává i trochu kysané smetany a zdobí se olivami. Právě tohle jídlo mi v Čechách neuvěřitelně schází. :-(


Na začátku června jsem měla cestu do Slovinska, protože jsem vezla do archivu v Celje řediteli doktoru Batageljovi a také na Univerzitu v Lublani docentu Mlacovicovi sborníky z Historického semináře Karla Nejdla, který proběhl v listopadu v KV, kde jsem měla příspěvek o návštěvnících lázní Rogaška Slatina a Karlovy Vary v roce 1850 - oba mi pomáhali s materiály k mému příspěvku, tak jsem jim velmi ráda sborníky předala osobně a k tomu ještě pár dalších věcích. :-) Proto jsem tedy měla možnost dojít si na oběd do menzy na Rožné. Menza se tam od mé poslední návštěvy hodně změnila - design interiéru šel do světle zelené barvy. Novinkou pro mě byl beze sporu salátový bar - teď si můžete salát nabrat sám/a. Další drobnou změnou jsou také plastové půllitry na vodu - přijde mi to praktičtější než ty malé kelímky (ty tam jsou sice pořád, ale jestli se tam zase někdy objevím, tak si vodu dám do toho půllitru). Na oběd jsem si samozřejmě dala svojí oblíbenou pizzu, která byla jako vždy vynikající! :-)




 

2 komentáře:

  1. Kristova noho, dala bych si tu jejich pizzu se smetanou a kukuřicí a už nevím, co tam na ní ještě bylo, ale byla naprosto úžasná a nejlepší, co jsem kdy jedla :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu jsem tam nikdy neměla, já byla po celou dobu věrná čtyřem sýrům. :) Sakra, ta menza mi tady vážně chybí. :))

      Vymazat