úterý 5. března 2013

Borovnice - borůvky

Tentokrát bych se ráda zabývala borůvkami. :-) Již při svém prvním pobytu v Lublani jsem zjistila, že jsou zde zjevně velmi populární. Ve Slovinsku má velkou oblibu borovniški sok - neboli česky borůvkový džus. Já ho mám moc ráda a v ČR mi ten slovinský velmi chybí. Dá se sice koupit borůvkový džus od firmy Pfanner, ale to není  prostě ono, protože ten ze Slovinska mi prostě chutná mnohem víc. Jen bych ráda dodala, že z celkové nabídky džusů ve slovinských supermarketech patří ten borůvkový k jedněm z nejdražších - litrová krabice od firmy Fructal (musím se přiznat, že to je moje oblíbená značka) stojí +/- 2,5€.



Dále bych při výčtu potravin s borůvkami určitě neměla zapomenout na jogurty značky MU z lublaňských mlékáren, které si zde ve Slovinsku velmi ráda kupuji a nejradši právě ty s borůvkami. Je to tak trochu jako slovinská verze Jogobelly (vevnitř jsou celé borůvky a celkově jsou to velmi chutné jogurty).



Dalším poněkud zajímavým potravinářským výrobkem s borůvkami je borůvkový puding. Ten rozhodně v českých supermarketech nenajdete. :-) V ČR máme vanilkový, čokoládový, banánový, malinový, smetanový, pistáciový, karamelový... Ale borůvkový prostě ne. :-) Což považuji za obrovskou škodu. Já jsem borůvkový puding poprvé zaregistrovala až loni v Murské Sobotě, kde jsme byli na studentské odborné exkurzi a  jeden pytlíček jsem si ze zvědavosti koupila. Doma jsme pak zkusili puding připravit a všem moc chutnal. :-)



A svůj "krátký" výčet borůvkových potravin bych uzavřela alkoholem. :-) Ve Slovinsku jsou velmi populární borůvkové likéry. Sama jsem měla možnost během již výše jmenované exkurze ochutnat jeden borůvkový likér a ten byl vynikající. :-) Vzhledem k tomu, že nemám aktuálně žádnou láhev borůvkovice - jak borůvkovému likéru říkám já :-D, abych ji mohla nafotit sem na blog, tak jsem si vypomohla lahví mojí spolubydlící, kterou má danou ve společné lednici. :-D




Žádné komentáře:

Okomentovat